Çukurova Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nden Doç. Leman Kalay, Güney Kore’nin kültürel, estetik ve ruhani geleneklerinden ilham alarak hazırladığı “Mabed” adlı sergisini Adana’da sanatseverlerin beğenisine sundu. Adana Ressamlar Derneği’nde açılan sergi, 16 Ocak 2025 tarihine kadar ARD Kaman Sanat Galerisi’nde görülebilecek.

Sergi hakkında konuşan Doç. Leman Kalay, sanatın, bireyin içsel dünyasıyla dış gerçeklik arasında kurduğu bir köprü olduğunu ifade ederek, “Seramik sanatı, yalnızca fiziksel bir dönüşüm değil, aynı zamanda manevi bir dönüşüm sürecini de yansıtmaktadır. 'Mabed' sergisi, kişisel ve kültürel birikimlerimi içsel bir tapınak metaforu üzerinden ifade ettiğim bir alan olarak tasarlandı” dedi.

Kalay, serginin konseptine Güney Kore tapınak mimarisi, Budist felsefesi ve lotus çiçeğinin sembolik anlamlarının yön verdiğini belirtti. Lotus çiçeğinin saflık ve yeniden doğuşu simgeleyen evrensel bir metafor olduğunu vurgulayan Kalay, seramik formlarını tapınak mimarisini anımsatan ruhani birer yapı olarak tasarladığını söyledi.

Sanatçı, serginin izleyiciyi yalnızca görsel bir deneyime değil, aynı zamanda ruhsal bir keşfe davet ettiğini dile getirerek, “’Mabed,’ bireyin kendisiyle, geçmişiyle ve evrensel değerlerle olan bağlantısını yeniden düşünmesi için bir alan sunuyor” diye konuştu.

Sergi, geleneksel ile çağdaşın, bireysel ile evrenselin kesiştiği bir platform sunarken, seramiğin bir ifade aracı olarak sahip olduğu sınırsız potansiyeli gözler önüne seriyor. Doç. Kalay, “Mabed”in geçmişin mirasını geleceğe taşıyarak izleyiciyle anlamlı bir bağ kurmayı amaçladığını belirtti.Mabed