KÜLTÜR & SANAT

Eldem Sanat Alanı’nın üçüncü sergisi ‘Geçit’

Eldem Sanat Alanı | Dalyancı Konağı’nın üçüncü sergisi “GEÇİT”, mimari bir dili ve kimliği olan Dalyancı Konağı’nın kendi muğlak tarihçesi üzerinden, kendi mekansal köklerine dair olan bir arayışı konu ediniyor.

Yapının inşa sürecinin bilinmeyişi, kimler tarafından yapıldığının kayıtlarına ulaşılamayışı ve bunlar karşısında bilgi eksikliği, mekansal tarihçesi ve etnik kökenlere dair verilerin bulunmayışı, belki de yok edilişi üzerinden kurgulanan interdisipliner sergide, Tanzer Arığ, Eda Aslan, Büşra Çeğil, Gülsün Karamustafa, Hasan Pehlevan, Huo Rf, Jochen Proehl, Çağrı Saray, Vahit Tuna ve Egemen Tuncer mekanların hafızalarına odaklanan bireysel, sosyal, antropolojik ya da politik minvallerde ürettikleri eserleri ile izleyiciye çeşitli sorular yöneltiyorlar. Eldem Sanat Alanı | FIRIN ise Eskişehir doğumlu Mert Öztekin’in 3. kişisel sergisi “ENZO”ya ev sahipliği yapıyor. Kendi diliyle bir anlamsızlığa karşı başka bir anlamsızlığı savunan Öztekin, resmettiği portrelerde medeni hayatın içindeki insanın tanıdık ama bir o kadar da tekinsiz, vahşi hallerini işler. Tıpkı sergiye ismini veren İtalyan kağıt markası Stora Enso’nun zamansal katmanlar içinde Türkçe’de Enzo’ya dönüşmesi gibi üretiminde tutarlı bir olağanlık, kendinden gelişen bir durum vardır. Kağıt üzerine yaptığı hareketli resimleri, sulu baskılar ve pastel çalışmaların yer alacağı ENZO, tüm akışkanlığıyla bilinçdışı bir kurgu sunar. Öztekin kendi üretimini şöyle açıklar: ”Önce bir çizginin üzerine biraz su döküldü ve mürekkep üstüste duran kağıt katmanları boyunca aşağıya indi. Sonra alt katmanlar için yüzeyde çalışmalar başladı. Bütün katmanlar kendilerini zaman dilimlerine pay edilmiş olarak buldular ve hareket başladı! "

{ "vars": { "account": "UA-99020016-1" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }